En minnesvärd dag!

Den här dagen går till historien, måste därför blogg om den. Inte bara därför men för att jag ska minnss vad jag måste tänka på nästa gång jag är barnvakt. Yes, det stämmer gott folk, jag har varit barnvakt:)

Det viktigaste jag ska komma ihåg är att inte laga mat när jag är barnvakt. Det var en riktigt dålig ide. Under tiden jag var barnvakt så har Fiona fått i sig följande:

* kattmat
* en sten
* bodylotion
* troligtvis smink
* godis
* mat

Den planerade kosten var bara mat och godis, övrigt har hon pillat i sig av egen förmåga. Kattmaten visade hon tidigt intresse för & jag fick muta henne med godis för att hon skulle tycka det var mer intressant. När jag ropar på henne för att ge henne godis kommer hon, jag sträcker fram en godisbit. Hon tittar på mig med sina stora ögon, öppnar munnen och ut faller en sten. What!!?

Stenen har hon plockat ifrån soffbordet där det normalt är dekoration. Lite senare ser jag att hon går och tuggar på något, jag stoppar in fingret i hennes mun och mycket riktigt hittar jag kattmat där. Mmm yummieee kattmatpellets!

Hon hittar lite senare en gammal bodylotionflaska som nästan är tom som hon går runt & leker med. Helt plötsligt är flaskan borta men pumpen och röret har hon i sin mun. Yuck!

När jag sen sminkar mig då jag ska iväg efteråt blir hob lite uttråkad och hinner rycka till sig en av mina sminkpennor. Tänkte att hon kan ju få leka med den om hon vill. Det ville hon inte. Hon ville äta den. Sminkborsten i munnen och en glad Fiona:)

Det enda som hon inte lyckades äta var en valnöt som jag gett henne. Hon höll i den, gnagde lite men åt den inte. Kattmaten måste varit bra så mycket godare eftersom hon återvände till den hela tiden.

Så, jag har lärt mig 3 saker idag:

* att inte laga mat när jag är barnvakt
* att vara färdigsminkad när jag är barnvakt för man hinner inte sminka sig
*att kattmat troligtvis är godare än valnötter


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0