Just do it...!!

What keeps me motivated? Ja alla har väl något som motiverar en de här dagarna när man lovat sig själv att träna, ni vet när hjärnan argumenterar med kroppen om varför man ska ligga på sofflocket istället för att träna!?

Min grej är Nike. Ja precis, ni läste rätt. För att vara mer exakt så är det deras svisch logi tillsammans med "just do it".

När jag känner att jag inte orkar då tar jag fram en bild på i huvudet på loggan och texten, så hör jag en röst som säger till mig "just do it"! Efter det brukar jag för att peppa mig själv extra även ta Bodyrocks slogan, "no excuses". Vad ska man ha för ursäkter efter det liksom???

Antingen blir jag peppad & tar på mig kläderna och kör igång. Eller så blir jag irriterad över att jag kan lura hjärnan så lätt, tar på mig kläderna och kör igång-motvilligt. Anyways; jag kör igång!

Just do it! No excuses! Every damn day, JUST DO IT!

Jag kan även tillägga att jag inte på något sätt jobbar för Nike eller är betald för att säga det här. De har bara lyckats helt enkelt!

Ett exempel som inte är lika lyckat är adidas. I fotbolls EM har de en slogan där det står "adidas is all in". Då blir jag irriterad. How the #%%# is that going to keep me motivated??

Just det!

Ciao


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0