Shopaholic?

Är det jag? Jag vet inte. Det är inte shoppandet i sig jag blir glad av, det är känslan av nya kläder på kroppen. Känslan av förnyelse. Jag menar..man ser ju sitt ansikte varje jäkla dag i spegeln och då är det ju kul att kunna byta ut sina outfits med jämna mellanrum.

Känslan av ett nytt klädesplagg, som ej förstört sin form i tvätt, helt ny struktur, som den ämnat vara när den tillverkades. Det är den känslan jag eftersöker när jag köper kläder.

Känslan av för mycket kläder är dock inte lika kul...man har spenderat pengar på plaggen en gång o vill inte gärna slänga skiten. Igår fick jag lida av mina shoppingbeteenden.

Jag ska rensa och samlade ihop alla mina kläder, fotade (tog nästan 2 timmar) sen när jag kommit till typ hälften gav jag upp. FY FAN vilket hästjobb. Sen satt jag en timme o försökte lägga upp allt på tradera. Det slutade med en ömmande arm som gjorde att jag sov som en kratta...

Fyyyy vad ont jag hade. Om jag inte lyckas sälja skiten tror jag att jag slänger allt. Jobbet är inte värt mödan


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0