BB-cream & foundation

Idag tänkte jag berätta lite om dessa produkter.

Många undrar fortfarande vad bb-crean är. Jag kan säga så här, bokstavsförkortningem är inte viktig, har glömt vad det står för men lyckas använda den ändå!

En bb cream kan användas istället för foundation eller med foundation. Den jämnar ut små porer & ojämnheter utan att täcka så det ser fjortis-spacklat ut. Meaning, you will still look like a human. Bb cream har mindre färg och ger ett naturligare resultat än foundation. Med en bb cream kan du skippa primer (jag vet, för ALLA använder ju primer...not)

Jag har upptäckt att om man blandar bb cream o foundation får man en perfekt blandning av konsistens, färg och täckning på dagen. De ska alltså blandas i handen, inte i ansiktet.

Mina favoriter är Loreal magique bb cream & Christian Dior foundation.

Och det viktigaste; snälla tjejer missbruka inte smink!!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0