Proteinpizza!

Från och med nu kommer mina recept hamna här till större del, slöseri med tid att lägga upp dem på flera ställen:)

Idag har jag gjort proteinpizza!

Ingredienser till degen:

Ca 1 dl havremjöl (använd handmixer för att göra mjöl av havregryn)
1 ägg
2 äggvitor
1,5 dl ärtproteinpulver (http://www.bodystore.com">www.bodystore.com har det)
Ca 0,5 dl mjölk
2 mtsk kesella
Pizzakrydda, salt, peppar

Mixa alla ingredienser med handmixer. Det ska bli en tjock smet som du ska bre ut över en plåt, jämna ut det med en spatel. Tänk på att degen inte har bakpulver så du gör den så tjock som du vill ha den. In i ugnen i ca 10 min, 175 grader i mitten.

Ta ut den efter 10 min, nu ska den inte vara geggig nånstans.

Bre över pizzasås, ost + alla ingredienser du vill ha på pizzan och in i ugnen igen i 5-10 min tills alla ingredienser blivit varma och osten smält.

Enklaste pizzan nånsin!

Om du vill ha ännu lägre kolhydratinnehåll kan du byta ut havremjölet möt mandelmjöl/ kokosmjöl men tänk på att det även smaksätter pizzan lite.

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0