Yaaay! Ska bli diplomerad kostrådgivare!

Nu tar jag min hobby till nästa nivå! I dagarna går startskottet till den utbildning jag anmält mig till som diplomerad kostrådgivare. Ska bli så kul! Har fått hem kursboken och det är VERKLIGEN en skolbok! Pyttetext med massa infornation inpetad här och var.

Ni har ju märkt att det inte blivit så mycket recept på sista tiden. Dels hinner jag inte, orkar inte men jag har även gått "back to basics" och även insett att jag behöver mer protein och mindre fett som mellanmål. De nötbarerna jag gör är bra som reservmellanmål på språng eller om nan reser men fetthalten från nötter är hög & proteinhalten lite för låg ändå.

Nu kör jag kesella och funlight wild berries och rör ihop på jobbet. Sen kastar jag i lite havregryn. Enkelt, gott & nyttigt!

Har för övrigt hamnat på nån typ av platå med träningen. Jag har jättesvårt att trötta ut mina muskler. Lägger på vikter, kör mellan 6-10 reps för varje övning. Blir lite skakig men träningsvärken är bara måttlig efteråt. Har aldrig varit med om det förut. Lägger jag på mer vikter är det på gränsen att jag nästan inte orkar eller så känns det i ryggen och det är ju inte värt om man skada ryggen.

Kör även supersets så förbränningen är på topp och inte någon vila mellan olika övningarna. Nästa grej får väl bli att teata drop sets, dvs man har mycket vikter och få reps första övningen. Sen går man ner i vikter och ökar antalet reps istället.

Får nog börja med lite högintervalltrning igen. Det är dags att ta träningen till nästa nivå, känner det så tydligt. Nästan som att min kropp pratar med mig


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0