new plan

sååååå jag har tänkt idag....mest för att mina jeans sitter as tajt och jag känner mig som en flodhäst. Även om jag bygger muskler känns det inte kul att gå upp och sanningen är att man behöver bara öka sitt matintag mes ca 10 % för att bygga. 10 % över det som kroppen behöver, inte 10 % över det man äter då många öter för lite. jag hör inte till ddn kategorin.

jag har inte brytt mig så länge jag får i mig 1 gr protein/kilo kroppsvikt. i övrigt gör inte om man får i sig mer kolhydrater men man lägger ju såklart på sig mer fett. Jag känner nu att deffen blir svårare ju mer jag lägger på mig så jag ska därför börja ha mer koll.

jag ska börja matplanera efter ett schema med 1820 kcal/dag. fortfarande viktigt att poängtera att kalorier inte ör lika med kalorier. man ska bygga en kropp. inte förstöra den. Du som inte äter kolhydrater kan börja med att ställa dig frågan varför du ens läser min blogg. min diet kommer bestå av nästan 50 energiprocent från kolhydrater.

ssååååå vi får se hur det går. oftast brukar såna hör projekt leva i en vecka. ungefär lika lång tid det tar för mig att inse att jag hatar matlagning o hatar att äta uppvärmd tidigare kyld mat. Jag får lära mig att komma över det :)

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0