fail 2

japp. Its all about trial and error. Jag gjorde ett schema som jag plamerat att följa, matschema alltså. Jag har inte följt det utan registrerar allt i appen lifesum under dagen istället. Dock var imte planen bortkastad, den gav mig ett hum om vad jag ska äta. Jag kan säkert anvönda den som grund om jag ska göra wtt schema till någon annan när jag är klar med min kostrådgivarutbildning.

Mitt första fail var godiset i förrgår men jag lyckades ändå nästan hålla mig inom dagens kalorimål.

Mitt andra fail var igår. Jag åt en bar på dagen där det stod "guilt free" blablabla. Jag åt den FÖRST och SEN skulle jag registrera den. Den innehöll mest fett & kolhydrater. #BiGFAIL och #GUILTFREE my ass! Kan jag reklamera för att den inte höll vad den lovade typ!!??

När jag tryckt i mig 1/3 av dagsbehovet i fett planerade jag en lättare middag med typ vit fisk på kvällen som innehåller lite fett. klockan är nu 15:00 & jag har ca 600 kcal kvar att äta. Det är ganska mycket men jag saknar proteiner eftersom baren knappt innehöll det. kunde lika gärna ätit en kexxhoklad faktiskt.

När jag meddelade pojkvännen att jag köper hem vit fisk blev jag påmind om att det är serbisk ortodox jul & middag igår kväll. Under middagen gav jag upp & insåg att jag aldrig kommer kunna uppskatta i appen vad jag ätit. Förutom litr bröd åt jag inte mycket onyttigt. Avslutade kvällen med en halv proteinshake för att säkerställa mitt proteinintag.

Det som fungerar i teorin gör inte alltid det i praktiken. Livet handlar om att lära sig av de misstagen man gör. Gör om & gör rätt & ge inte upp. Nu kör jag vidare, mitt mål är långsiktigt & förstörs inte av 2 fails.


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0