Första platån...

Japp det händer ju alltid att man kommer till en platå när man ska bli av med vikt eller fett. Jag hade tänkt att skruva i min kost om ingenting hade hänt på vågen idag. Efter lite fundering om hur jag skulle fördela energin och vad jag skulle ta bort etc så har jag beslutat mig för att ligga kvar på den kaloriförbrukning där jag är i en vecka till. Jag har räknat ut snittet för de veckor jag gått på diet och kommit upp i ca 1500 kcal/dag som snitt. (ja nu avslöjade jag mitt kalorimål som är högst individuellt)

Min plan var att ligga på drygt 1600 kcal för jag hade räknat med en långsam viktnedgång. Det är svårt att uppskatta ens dagliga kaloriförbrukning och min största oro är att jag äter för lite så kroppen tror att den inte får mat och vägrar att släppa ifrån sig fettet. Ja det kan faktiskt hända.

Jag ska se till att försöka pricka närmare 1600 kcal varje dag och pricka mina mål kring protein, kolhydrater och fett liiite bättre. Jag ska även se till att gå över kaloriförbrukningen vissa dagar & äta lite mindre nästa dag. Hålla koll på veckoförbrukningen helt enkelt.

Ikväll unnar jag mig en kexchoklad och vin :)


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0