lite senare

ser att det gått 4 dagar sen min senaste uppdatering,kändes som en evighet. Hur går det med kosten då? det går faktiskt bra måste jag säga. Det enda är att jag inte kan äta vad som helst då jag måste veta vad det innehåller. Alternativen blir färre & utrymmet för spontanitet & att äta det man är sugen på minskar.

På jobbet har de börjat irritera sig på att jag kollar upp allt jag äter. Man irriterar sig på sånt som faller utanför ens ramar. Om man tycker att mat är något man bara ska njuta av, äta & hålla käften så är det klart att folk irriterar sig. Jag har dock ett mål & en plan. Jag bryr mig inte om folks åsikter. Mitt liv, mina val.

Eftersom återuppvärmd mat, speciellt kyckling smakar pekka brukar jag köpa mat nere i disken på NK & Åhlens. Nk håller dock inte måttet, vet inte hur många ggr jag fått kasta kycklingen. Vet inte hur många dagar maten ligger där. Det som är bra är att man köper maten i vikt så man kan registrera sen. Kolhydrater är däremot svåra att köpa där. Antingen torrt ris, oljeindränkt qionoa eller potatis så jag har börja ta med mig kolhydrater i matlåda & köper det andra. funkar bra.

När man äter "nyttig" & mindre energirik mat är det helt otroligt vad mycket MAT man får äta . När man äter onyttigt är det tvärtom. Kalorierna är hur mycket aom helst. Igår tänkte jag äta lite mer för jag har legat på mindre än planen i flera dagar. Bokstavligen tvingande i mig mat på kvällen, drack vin & choklad. Jag översteg ändå inte min planerade kaloriförbrukning. Måste lägga in lite överskott så kroppen inte börjar spara energi istället




Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0