Min diet i kexchoklad

The mindfuck is on! Jag satt precis och lekte med tanken på hur många kexchoklad jag skulle kunna äta på en dag enligt mitt kalorimål och om jag inte åt något annat.

Jooo jag skulle kunna äta 300gr kexchoklad. Det motsvarar 6 stycken choklader. Det passar iallafall in i mina måltider -6 mål om dagen!

Vad skulle jag få i mig då? Jooo totalt ca 30 gr protein, 180 gr kolhydrater och 75 gr fett. Det är faakked up! 30 gr protein äter jag typ till frukost, kolhydraterna ligger inte långt ifrån mitt befintliga intag men fetter är 1/3 mer än mitt dagliga intag.

Det fina i kråksången är att ifall jag bara ville gå ner i vikt, allt tittat på vågen bara så hade det här funkat. Kalorier in/ut är grunden. Men vill man behålla muskler kan man glömma att 30 gr protein ska räcka för en dag. Jag äter ca 120 gr/dag idag.

Nu lägger jag ner den här tanken och hoppas att ni lärde er nåt :)

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Remember me!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0